۷ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۲۸

سرلشکر رحیم صفوی در کرج؛

بزرگترین هدف آمریکا ایجاد امنیت برای رژیم متجاوز صهیونیستی است

بزرگترین هدف آمریکا ایجاد امنیت برای رژیم متجاوز صهیونیستی است

کرج - دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه بزرگترین هدف آمریکا ایجاد امنیت برای رژیم متجاوز صهیونیستی است، گفت: آمریکا این هدف را با ناامنی دیگر کشورها می خواهد به دست آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر عصر امروز یکشنبه با سخنرانی سرلشکر پاسدار دکتر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری و با حضور نماینده ولی فقیه در البرز به همراه فرماندهان نظامی و انتظامی استان البرز در مسجد امام سجاد(ع) واقع در میدان توحید کرج برگزار شد.

سرلشکر رحیم صفوی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران این شهید گرانقدر، با طرح این سوال که آیا جوان سی ساله ایرانی شهدای هفتم تیر و تفکر شهید بهشتی را می شناسد و آیا می دانند که این شهدای ارزشمند به دست چه کسانی به شهادت رسیدند؟ اظهار کرد: باید جایگاه و مقام شهید برای جوانان بازگو شود.

وی در ادامه به مقام والای شهید اشاره کرد و گفت: پیامبر از خداوند متعال برای امیر المومنین علی (ع) شهادت را طلب کرد و این نشان از جایگاه رفیع شهید دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه استان البرز بیش از ۶ هزار شهید تقدیم انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی کرده است، گفت: نباید از یاد و راه شهدا غافل شویم چرا که هر چه داریم به برکت شهدا است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه نباید از خانواده و فرزندان شهدا غافل شویم، افزود: استان البرز شش هزار و ۵۰۰ جانباز و بیش از یکهزار آزاده دارد باید قدرشناس این عزیزان باشیم و در تکریم خانواده های شاهد و ایثارگر از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

شهید بهشتی، بنیانگذار قوه قضاییه و اولین رییس دیوان عالی کشور بود

سرلشکر صفوی به لشکر ۱۰ سیدالشهدا اشاره کرد و گفت: عظمت و فداکاری شهدای استان البرز و لشکر ۱۰ سیدالشهدا بر کسی پوشیده نیست. این لشکر در هر منطقه ای عملیات انجام می داد نیروهای عراقی محکوم به شکست بودند.

این مسئول در ادامه به شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۵۰ که دانشجوی زمین شناسی بودم با شهید بهشتی رفت و آمد داشتم و پس از انقلاب اسلامی این رفت و آمدها بیشتر هم شد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری از شهید بهشتی به عنوان یکی از بزرگ مردان تاریخ ایران یاد کرد و افزود: مدیریت وی زبانزد خاص و عام بود. شهید بهشتی در اخلاق برجسته دوران بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهید بهشتی به جز دروس حوزی به علوم روز مثل علم سیاست، اقتصاد و تاریخ غرب مسلط بود، بیان کرد: وی به سه زبان زنده دنیا مسلط بود و در بسیاری از دانشگاههای غرب با زبان انگلیسی سخنرانی می کرد  غربی ها از وی به عنوان دانشمند اسلامی یاد می کردند.

سرلشکر صفوی شهید بهشتی را یکی از نزدیکان امام معرفی کرد و گفت: امام راحل قبل از پیروزی انقلاب شورای انقلاب را تشکیل دادند که شهید بهشتی یکی از اعضای این شورا بود.

این مسئول با اشاره به اینکه شهید بهشتی قبل از انقلاب سازماندهی علما، روحانیون، بازاریان، دانشجویان و روشنفکران را به عهده داشت، گفت: این شهید بزرگوار در مجلس خبرگان وظیفه تدوین قانون اساسی را به عهده داشت و لحظه ای از این کار غافل نشد و با حساسیت به تدوین بند بند قانون اساسی پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه شهید بهشتی با همت عالی خود از اصل مترقی ولایت فقیه در قانون اساسی دفاع کرد، گفت: وی بنیانگذار قوه قضاییه و اولین رییس دیوان عالی کشور بود.

یکی از اهداف آمریکا فروش اسلحه به کشورهای منطقه است

این مسئول از حضور شهید بهشتی در جنگ تحمیلی یاد کرد و گفت: زمانی که بنی صدر رئیس جمهور و فرمانده کل قوا بود به شدت با شهید بهشتی مخالف بود ولی شهید بهشتی با حضور در جبهه ها به رزمندگان اسلام قوت قلب می داد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل منطقه ای اشاره کرد و گفت: آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی به دنبال ناامنی در منطقه هستند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: این کشورها به رهبری آمریکا در منطقه و کشورهای عراق، سوریه و یمن جنگ نیابتی به راه انداخته اند.

این مسئول با اشاره به اینکه آمریکا پنج سال پیش در سوریه جنگ به راه انداخت، گفت: آمریکا و متحدانش به دنبال تحقق اهداف خود در منطقه، ناامنی به پا می کنند. یکی از اهداف آنها از بین بردن توان انسانی و اقتصادی کشورهای اسلامی است. به راه انداختن جنگ در منطقه و ناامنی در کشورهای اسلامی به نفع اسراییل است.

سرلشکر صفوی یکی دیگر از اهداف آمریکا و متحدانش در ناامنی منطقه را جلوگیری از بیداری اسلامی خواند و افزود: آمریکا به دنبال این است که کشور عراق را به سه قسمت کردها، اهل تسن و اهل تشییع تقسیم کند.

وی گفت: بزرگترین هدف آمریکا ایجاد امنیت برای رژیم متجاوز اسرائیل است و این هدف را با ناامنی دیگر کشورها می خواهد به دست آورد.

این مسئول فروش میلیاردی اسلحه به کشورهای منطقه را هدف دیگر آمریکا عنوان کرد و گفت: سه ماه از جنگ آل سعود با یمنی ها می گذرد در این سه ماه آمریکا اسلحه و مهمات زیادی را به کشورهای خلیج فارس فروخته است ولی این کشورها یکی از این گلوله ها را به سوی کشور اسراییل شلیک نکرده اند و فقط اسلحه بر روی همسایگان خود می کشند.

وی به سکوت کشورهای عربی در جنگ غزه اشاره کرد و گفت: در  جنگ نیابتی آمریکا در منطقه ۹ میلیون نفر آواره شدند قسمت اعظمی از شهرها تخریب شد و برخی از مردم فلسطین به بغداد و دمشق پناهنده شدند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری به کشته شدن انسانهای بی گناه در جنگ غزه اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم به اردن، عراق، سوریه و دیگر کشورها پناهنده شدند و برخی دیگر مجبور شدند در مرزهای کشورهای همجوار در چادر زندگی کنند.

وی در ادامه به وجود داعش و گروه های تکفیر و تروریستی اشاره کرد و گفت: داعش در سوریه بیش از یکصد هزار نفر را کشته است شهرها را ویران کرده است و زنان را در ترکیه می فروشد.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی جوانان از ما می پرسند چرا ایران به سوریه و عراق و یمن کمک می کند؟ گفت: اگر ما با این گروههای تکفیری و تروریست بیرون از مرزهای کشور نجنگیم چند صباحی دیگر مجبور می شویم در داخل مرزهای کشور با آنان بجنگیم.

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به اینکه باید برای تامین امنیت کشور در بیرون از مرزها بجنگیم، افزود: ما از مردم عراق، سوریه و یمن حمایت سیاسی، معنوی، مردمی می کنیم به آنها مشاوره نظامی می دهیم و برایشان کمک های دارویی ارسال می کنیم.

سعودی ها در جنگ یمن شکست خورده اند

وی در ادامه اضافه کرد: جمعیت یمن ۲۵ میلیون نفر است، مساحت سرزمینی این کشور ۵۳۰ کیلومتر مربع است و تاریخی ۴ هزار ساله دارند. ۵۰ درصد مردم این کشور اهل تشییع هستند و ۵۰ درصد دیگر اهل تسنن و شافعی، یعنی دوستدار علی (ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد یمن در اختیار انصارالله است، گفت: سعودی ها در این سه ماه که از جنگ می گذرد به اهدافشان نرسیده و شکست خورده اند و پیروزی حقیقی از آن مردم یمن خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه یمنی ها در جنگ زمینی بسیار قوی هستند گفت: آل سعود به این حقیقت آگاه است و می داند که نمی تواند با یمنی ها زمینی بجنگد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری تلاش برای تامین امنیت ملی را ضروری دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب فقط فرمانده کل قوا و رهبر ایران اسلامی نیست بلکه فرمانده کل قوا و رهبر همه بلاد اسلامی است.

سرلشکر صفوی در ادامه به روند مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: آمریکا نیز می داند که ایران قدرت منطقه است.

وی در پایان یادآور شد: در مذاکرات هسته ای ایران پیروز نهایی است؛ با قدرتی که داریم این را به آمریکا و متحدانش نشان می دهیم.

کد خبر 2789732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha